Servis brzd není jen o vyndání ošoupaných destiček a nandání nových. To by dlouho nefunguvalo.
Při výměně destiček je třeba brzdiče řádně vyčistit od brzdného prachu a jiných nečistot.
Nejlépe se to dělá, když se součastně dělá servis vidlice.
Servis vidlice bývá často opomíjený - více v rubrice ZDE
Ale umím to i bez demontáže kola s vidlicí...
Pokud by se pístky zamáčkly takto neočištěné, netrvalo by to dlouho a díky nečistotám by došlo k zadření pístků uvnitř brzdiče.
Pro dokonalé vypucování pístků mám léty odzkoušené vhodné čistící prostředky. Nakonec je třeba zbytky nečistot spláchnou vhodným čističem.
Tak znova ještě ten druhý a namontovat správně nové destičky je již dílem okamžiku.
Ty destičky umím dodat více než od desítky výrobců, ale montuji pravidelně tak 4 nejběžnější.
Nejen na takový motorce, musí být brzdy v bezvadném stavu. Na řadě je servis brzd na Yamaze XVZ 1300.
Někdy nestačí rozhýbat brzdiče, ale je třeba namontovat novou repasní sadu. Nečastěji u Japonských biků používám "druhovýrobu" v špičkové originální kvalitě za příznivé ceny.
Vyčištěno a rozhýbáno - každý jednotlivý pístek musí jít zlehka zatlačit dovnitř.